پاورپوينت بازاريابي بلادرنگ برنده يا بازنده
پاورپوينت بازاريابي بلادرنگ برنده يا بازنده در 28 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 4074 کيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | pptx |
دسته بندي | پاورپوينت |
توضيحات کامل
پاورپوينت بازاريابي بلادرنگ برنده يا بازنده در 28 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي
فهرست مطالب
مقدمه
محيط پيچيده بازاريابي
فشار براي شخصيسازي
شمشير دو لبه دنياي ديجيتال
زمان اقدامي متمايز فرا رسيده است
تحول در فعاليتهاي بازاريابي
وقتي براي تلف کردن وجود ندارد
بخشي از متن
مقدمه
مديران ارشد بازاريابي تخمين ميزنند کمتر از 20 درصد افراد در دسترس، مشتري بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. اين آمار از نظرسنجي موسسه Accenture از مديران ارشد بازاريابي صنايع مختلف برگرفته شده است. براساس رويکرد محاسبه هزينه به ازاي هر مصرفکننده در دسترس، اين رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد ميليارد دلار در هر سال است. بررسيها علاوهبر اين حاکي از موفقيت پيشگامان بازاريابي در دسترسي به مشتريان، کنترل خروجيهاي بازاريابي، بهبود کيفيت و در نتيجه رشد درآمد است.
مديران ارشد بازاريابي تخمين ميزنند کمتر از 20 درصد افراد در دسترس، مشتري بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. اين آمار از نظرسنجي موسسه Accenture از مديران ارشد بازاريابي صنايع مختلف برگرفته شده است. براساس رويکرد محاسبه هزينه به ازاي هر مصرفکننده در دسترس، اين رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد ميليارد دلار در هر سال است. بررسيها علاوهبر اين حاکي از موفقيت پيشگامان بازاريابي در دسترسي به مشتريان، کنترل خروجيهاي بازاريابي، بهبود کيفيت و در نتيجه رشد درآمد است. اغلب بازاريابان واحد بازاريابي سازمان را بهعنوان يک واحد توليدي نميپذيرند. از اين رو، در چنين سازمانهايي خط توليدي براي ايدههاي خلاقانه هم وجود ندارد؛ اما بخش عملياتي بازاريابي در واقع شباهت زيادي به يک کارخانه دارد که داراييهاي بازاريابي، محتواي مفيد و قابل توجه بسياري توليد ميکند. محتوايي که توان جلب توجه مصرفکننده را ندارد يا بهطور کلي از شناسايي گروههاي مصرفکنندگان ناتوان است، در واقع بخش بزرگي از داراييهاي سازمان را به هدر ميدهد. به نظر شما واحد بازاريابي چگونه ميتواند محتواي با کيفيتي را براي دستيابي به گروههاي مناسب مشتريان تهيه کند؟
بازاريابي بلادرنگ شيوههاي توليد ناب را بهمنظور افزايش انعطاف پذيري، مقياسپذيري، پاسخگويي و کيفيت وارد کارخانه بازاريابي ميکند. بررسيهاي Accenture نشان ميدهد شرکتهايي که در زمينه بازاريابي بلادرنگ موفق عمل کردهاند، در دورههاي زماني يک و سه ساله در مقايسه با همتايان خود نرخ رشد سه برابري را تجربه ميکنند. بهمنظور درک هرچه بيشتر اين منافع، واحدهاي بازاريابي به مدلهاي عملياتي بازاريابي متمايز نياز دارند که اتخاذ رويکردي يکپارچه نسبت به تحولات ديجيتال از محورهاي اصلي آن به شمار ميرود.
محيط پيچيده بازاريابي
بازاريابي اکنون در عصر ديجيتال و در قياس با چند سال گذشته به موضوعي بسيار متفاوت تبديل شده است. اين تفاوتها در مواردي منجر به هدررفت منابع و عدم بهرهوري و در نتيجه تهديد ماهيت واحدهاي بازاريابي شده است. اين شرايط بهويژه در صنايعي که بهطور مستمر مورد تهديد مولفههاي رقابتي نوظهور قرار دارند، محتمل است.کمپينهاي تبليغاتي هم ديگر توان افزايش فروش را از دست دادهاند. اين کمپينها بارها و بارها مشتريان نادرست را هدف قرار دادهاند و پيامهاي تبليغاتي ناخوشايند منتشر کردهاند که عاملي براي آسيب زدن به شهرت نام تجاري بوده است. اين کمپينها اغلب با تغييرات تمايلات مصرفکننده همگام نيستند. پيامها ميتوانند به سرعت به پيامهايي غيرمرتبط تبديل شوند. اين شرايط به محض ظهور محصولي نو و بهدليل خارج شدن سريع محصولات و خدمات از حيطه توجه مشتري اتفاق ميافتد.مديران ارشد بازاريابي پيامدهاي اين واقعيتها را به خوبي درک ميکنند. به باور آنان از ميان تمامي گروههايي که در معرض پيامهاي تبليغاتي کسبوکارهاي مختلف قرار ميگيرند، کمتر از 18 درصد از مشتريان واقعي آن محصولات و خدمات هستند. بنابراين، جاي تعجب نيست که کمتر از نيمي از مديران ارشد بازاريابي از درآمدهاي حاصل از فعاليتهاي بازاريابي رضايت کامل دارند.
فشار براي شخصيسازي
بازاريابان اکنون به خوبي ميدانند که ايجاد آگاهي گسترده و استفاده از روشهاي پيامرساني استاندارد، اهميت خود را از دست دادهاند و جاي خود را به سفري اختصاصي براي هر مشتري و تجارب بازاريابي شخصيسازي شده دادهاند. اين تغييرات منعکسکننده اطلاع بازاريابان از نقش مصرفکنندگان در شکلدهي به فرآيندهاي بازاريابي است. مصرفکنندگان عصر حاضر اطلاعات بيشتري از محصولات و خدمات دارند. آنان ديگر مجبور به پذيرش ايدههاي بازاريابان نيستند. دسترسي به اطلاعات بازار از طريق منابع مستقل و کنترل تعاملات بازاريابي به امري بسيار ساده براي آنان تبديل شده است. رفتارهاي اين گروه از مصرفکنندگان، بازاريابي شخصيسازي شده را موضوعي غيرقابل بحث کرده است.
اما در کنار اهميت تجارب شخصيسازيشده براي جلب توجه مشتري، تحويل کالا هم از جمله حوزههايي است که منجر به اتلاف هزينههاي بسياري شده است. انجام بازاريابي مستقيم شخصيسازي شده در کنار اطلاعات کافي از بينشهاي مشتري نمونهاي از اين مشکل است. موضوع گردآوري و تجزيه و تحليل اطلاعات براي بسياري از سازمانها به شدت چالش برانگيز است. در واقع، 35 درصد از بازاريابان خردهفروشي گزارش ميدهند با وجود در اختيار داشتن اطلاعات کافي نميدانند چگونه از آنها استفاده کنند.با اين حال، سازمانها با شخصيسازي هر چه بيشتر ارتباطات بازاريابي به دنبال افزايش فروش هستند، اما خيلي زود متوجه ميشوند بدون وجود مدل و قابليتهاي عملياتي مناسب، بهرهبرداري از مفهوم بازاريابي شخصيسازيشده امکانپذير نخواهد بود. بدون افزايش اثربخشي عملياتي، سازمان به چارچوبي از مقياسهاي تجربي در دسترس محدود خواهد بود.
و .
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاکتور، پرداخت آنلاين و دانلود
درباره این سایت